RSS

Sunday, April 15, 2012

kembali kini..

assalamualaikum...

fuh..lama giler dop nulis sining..
alhamdulillah, selepas 8 bulan di johor..kini kembali ke trgganu..
8bulan dekat johor memang best ngat..mula2 masuk bulan pertama Ogos 2011 (Ramadhan) mmg nok nages je kejer ye..sbb dok leh balik umoh..pahtu nok raya, cari tiket plop nok balik ganung abes doh..sedey gler..nok kabor dok reti..pahtu alih2 tumpang kawan sampai ajil, mok aboh gi amek lepas sahur..huhu..
kat johor banyok sgt menda blajor..kat johor gop la aku kenal menda hok selama ni aku dok kenal, kat johor la menda aku dok buat selama ni aku gi buat..

mikir skali, aku aser mcm bengngong ngat sebab ada menda2 aku dok patut wat, tapi aku wat..
nok citer ke apa menda2 tue???dak yoh ah aku aser..wat malu aku jer..sbb kalu ad org tahu org pung mungkin kata aku bengngong gop..haha (luor jer gelok, tapi kat dalam.......)

dakper, Allah tahu..

leni aku balik tganung doh..memang aku niat doh nok berenti keje bulan 6 taun nie..wat cukup setahun..tapi takdir Allah adik bongsu aku xcident..14 Feb 2012..tarikh ni sapa bila pung aku doh kang luper, tarikh adik aku xcdent time balik dari skoloh, tarikh ni gop aku amik emergncy leave jupe bos time bos meeting, tarikh ni gok aku nages kat kilang, tarikh ni gok aku jalan kaki sorang2 balik apartment, tarik ning gop aku jadi dok betul gi beli tiket balik pahang, tarikh ni gop aku dok leh tdo lama dalam bus balik ganung, tarikh ning gop dlm bus aku nages..semer menda la dari tarikh ning..

meh aku nok tulis skit knologi mula 14 Feb 2012 nie..

14 Feb 2012 (selasa)
- tengahari - balik sekoloh nok gi kedai mee rebus adik sokmo gi (kedai maimon), adik babas langgor tiang elektrik, terbalik..
- org kata kebetulan ada ambulans lalu sebb ad pusat kesihatan dekat2 situ, nmpok ad xcident..trus ye amik adik wat gi pusat kesihatan..
-time staff angkat adik masuk ambulans, kawan adik nampok..kawan adik gi umah bagitahu mok..mok ketor gelitik doh dengor adik xcident..kebtulan adik bowoh aku; amin, ada balik..ye gi trus tmpat adik xcdent..tapi adik time tu gi klinik ksihatan doh..amin balik kabor ke mok..mok tepun kat tempat keje aboh..aboh balik terus, dalm 1/2 jam gok tmpat keje aboh nok balik umoh..terus g klinik ksihatan, tapi doktor kata dok leh wat menda..trus ambulan hantar ke hospital besor (HSNZ)..mok aboh kejor gi HSNZ..amin pun, tapi ngn motor..
-adik kena masuk icu..kul 3 lbih kot mok balik umoh, adik dok kuar ag dari icu..amin tnggu..aboh g jabat jap royak ke bos kot..
-mok tepun ayu bgitahu..
-pkul 4 mok tepun aku..aku tengoh dalam coldroom check kek tuk deliver ke singapore esoknya ngn sorng nepal..sbb time tu arep n mama balik kluang..aku gi blkang kotok, selok doh nages, sapa ad pokcik basuh pin gi tengok sapa hok nages..mok nages,aku ag ag la nages..
nok jupe bos besor, bos meeting..jupe bos kecik, bos kecik suh jupe bos besor gop..
-aku pung tepun bos besor kata nok mintk emrgncy leave 3 hari..bos besor suh aku naik bilik meeting..meeting stop jap..aku citer ke bos..bos wi cuti..
-aku trus balik apartment, amik beg, tepun teksi, terus g larkin..bus pling awal 8 mlm..aku g beli tket bus ke pahang, sbb ingat amik tket pahang gi trgganu plop..tapi dok dang naik k.cik aku larang naik..sbb sapa pahang dlm kul 11mlm tkot xdok tket balik ganung..
dalam kul 9mlm, selepas kira2 8jam, adik aku baru kuor dari wad icu dan masuk ke wad kritical 2E (3rd)..time nunggu adik kat wad icu, adik aku amin nages dok brenti doh..sbb takut jadi menda2 ke adik..
-dekat kul 9mlm gop, k.cik aku baru sapa dari kuantan..sapa dlm wad, dia plop nok pitam muka pucat..sbb nebeng ngat bowok kete nok balik cepat ke tganu..

15 Feb 2012 (rabu)
-4 pagi aku sapa stesen bus MBKT..tnggu2, aboh sapa dalam pkul 5@5.30 pgi..nages doh seround aku depan mok aboh time salam..kat spital adik aku amin hok jaga..ye mintok cuti dari bos ye keje..
-sapa umoh, aku siap2..sapa spital dkat 7.15 kot..naik wad adik, aku dok nages..tapi aku aser nok nguwaa sgt2..tapi aku tahan...tengok adik kena guna penahan..nok gerok tangan kiri dok leh..kaki kiri pung dok gerok..senang citer macam lumpuh seluruh sebeloh kiri..
-amin hok jaga adik..kitorang sapa, amik terus gegas di hotel..owh, luper..amin keje kat hotel sumai..ye masak kat hotel..dkat je ngn spital, sbb bos ye suh mari gok sbb xdok org nok tolong masok..
-adik sakit sokmo..kepala dok leh gerok, tangan kaki pun dok leh gerok..jadi adik lenguh separuh badan.................................dok terkata aku nok citer sining..dakper lah..xyoh citer la..
-malam- aku n aboh tdo kat wad jaga adik..ayu n mok balik umoh..amik kena masuk keje..

15 Feb 2012 (rabu) -19 Feb 2012 (ahad)
-siang...jaga adik ngn mok..sapa kan org kat wad 2EF (2nd) dah kenal semer adik,mok n aku
-malam..tdo kat wad jaga adik

20 Feb 2012 (isnin)
-siang..jaga adik ngn mok kat wad..
-petang...setelah berkmpung kt wad, n x balik umah, baju pun mak tlong bawakkan..akhirnya aku balik umah..tu pun sbb nk basuh baju..esok pagi da nk balik johor
-lewat petang..berita terbaek aku dengor..doktor pakar dtg jumpa adik n benarkan adik balik umah, tapi kena g 2 appointment dgn pakar neuron dan pakar tulang..termasuk cuti sekolah mc slma 64 hari..xsilap laa..

21 Feb 2012 (selasa)
-pagi..aku gerak naik bus ke johor..dan get ready tuk taip surat notis sebulan untuk berhenti kerja..

15 Mac 2012 (khamis)
-hari last kat tempat kerja hingga 12 tghari..

16 Mac 2012 (jumaat)
-family datang amik..balik terengganu

18 Mac 2012 (ahad)
-mula kerja di unisza selepas ditawarkan oleh pensyarah pada 9 Mac 2012

21 Mac 2012 (rabu)
-tarikh rasmi last kerja di johor..tapi balik awal sbb kena abes kan cuti tahunan 5 1/2 hari

26 Mac 2012 (isnin)
-appointment adik dgn pakar neuron..no respon, maknanya tngn adik still xleh gerak..kaki da ok since dlm wad ag..kena rujuk pakar neuron tangan di HUSM kubang kerian

25 Feb - 15 April 2012..
adik dibawa ke bnyak da tempat berurut..mintak air tawar..buat itu buat ini..beli itu beli ini..insyaAllah tuk nmpok adik kembali.. sihat seperti dulu..usaha kami ya Allah..moga2 Engkau terima..bantula ya Allah..

16 April 2012 (isnin)
-esok aku cuti sbb esok la tarikh adik kena g HUSM..appointment tue..ya Allah moga2 yg terbaek kami kan dengar esok..ameen

5 comments:

Unknown said...

instagram takipçi satın al
instagram takipçi satın al
aşk kitapları
tiktok takipçi satın al
instagram beğeni satın al
youtube abone satın al
twitter takipçi satın al
tiktok beğeni satın al
tiktok izlenme satın al
twitter takipçi satın al
tiktok takipçi satın al
youtube abone satın al
tiktok beğeni satın al
instagram beğeni satın al
trend topic satın al
trend topic satın al
youtube abone satın al
instagram takipçi satın al
beğeni satın al
tiktok izlenme satın al
sms onay
youtube izlenme satın al
tiktok beğeni satın al
sms onay
sms onay
perde modelleri
instagram takipçi satın al
takipçi satın al
tiktok jeton hilesi
instagram takipçi satın al pubg uc satın al
sultanbet
marsbahis
betboo
betboo
betboo

taksi said...

Good content. You write beautiful things.
mrbahis
hacklink
vbet
hacklink
korsan taksi
mrbahis
sportsbet
vbet
sportsbet

Talip said...

yurtdışı kargo
resimli magnet
instagram takipçi satın al
yurtdışı kargo
sms onay
dijital kartvizit
dijital kartvizit
https://nobetci-eczane.org/
ZELİ

veysel said...

Instagram Takipçi Satın Al
Toptan Telefon Kılıfı
Resimli Magnet
Silivri Çatı Ustası
Çerkezköy Çatı Ustası

4Fİ

asya said...

resimli magnet
resimli magnet
çerkezköy çatı ustası
silivri çatı ustası
dijital kartvizit
84R48

Post a Comment