RSS

Thursday, March 11, 2010

dulu Musafir Kasih,skrg Tautan Hati tercipta,insyaAllah soleh wa musleh to be('',)

bismillahirrahmanirrahim..

salam..
dah lama nk continue nulih tapi ada jer halangan..
kalu bkan hok 'ori', maka dh tentu halangan hok 'fotokopi' datang bertubi2..
yg pasti sy tetap ori, bukan fotokopi..
ish3..ntoh ler..
hampir seminggu menyepi diri,tup2 kuar tajuk nie..
kalu baca, pelik je kan??macam nak promote novel Fatimah Syarha la plak(>_<) bukan apa..lately buzy skit dgn kerja2 dunia,tapi letih lelah terubat bila lihat insan2 disekelilingku makin 'tertaut hatinya'..

dulu Musafir Kasih,skrg Tautan Hati tercipta,insyaAllah soleh wa musleh to be('',)
dulu insan2 sekelilingku termasuk diri ini gak lh, samada di Terengganu mahupun luar (byk info keadaan skrg dpt dri fb sbnarnya) masih lagi tercari2, umpama seorang musafir, mencari hala tuju yang terbaik tuk diikuti..ada yang mencari erti kasih yg sebenar, erti kebebasan remaja berusia 20an, erti kehidupan di perantauan jauh dari pandangan keluarga tersayang & bermacam2 'erti' lagi lah yg dicari..& by that time walaupun ramai dah nampak semua yg benar tntng 'erti-erti' tu, tetap yang kurang benar dijadikan sandaran..jadi wujudlah couple, dating, etc..sayang sekali dan keadaan tu sama mcm lirik lagu Hanyut by UNIC ..‘Telah disuluhkan laluan, diberi segala pedoman, seiring akal dan fikiran,mengapa kehilangan’..

tu dulu-dulu lah..

kini kami duk berjauhan sementara..tapi masih lagi berhubungan..acap kali tagging antara 1 sama lain kat facebook jadi pengukuh ukhwah antara 1 sama lain..cuma sejak akhir2 ni sy sedar ada suatu yang lain sedang berlaku disebalik tagging yg kian berleluasa tu (ayat ganaz je bunyi dak=p)insan2 yang sy kenali ini makin banyak bercakap tentang tujuan tuk jadi lebih baik, ke arah mencari erti kasih yng sebenar, mencari erti remaja Islam yg sebenar, mengenali makna berjauhan dan berdikari dikala amanat ibubapa dibekalkan sekali..sebab tu lah saya tulis ‘sekarang Tautan Hati tercipta’..insyaAllah, itu yang amat saya impikan..mungkin insan-insan seperti mereka ini yg kian tertaut hatinya pada agama, pada kebaikan akan kembali mengembalikan kegemilangan Islam satu masa nanti..

dan insyaAllah, insan2 yang soleh dan musleh, yang baik dan memperbaikan orang lain dapat dilahirkan jika kita mulakan sekarang..jangan tunding jari pada orang lain..KITA YANG PERLU MULAKAN..kalu hari ini kita kata tak mampu, esok pun kita akan ulang ayat tu..masih lagi tak mampu..masih x sampai seru..semua masih itu, masih ini, masih sokmo jadinya..ayuh kembali tanpa putus asa.

'Allah! Pimpini diriku, Untuk bangkit semula meneruskan langkah perjuangan ini Cekalkan hati dan semangatku Kurniakan ketabahan.........Agar mimpi jadi nyata.. padaMu ku meminta' - Langkah Tercipta -UNIC

1 comments:

Muhammad said...

Salam ziarah kembali. Hidup ibarat bunga api, naik tinggi ke langit bersama, kemudian berpecah mengikut arah masing-masing. Padam. Hidup ini singkat sangat. Andai kita dan sahabat tak dipertemu di dunia, atau terlalu jarang bertemu, doakan Tuhan pertemukan di syurga-Nya. Amin

Post a Comment